Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Wijk, E.B.
dc.contributor.authorFrijters, P.D.
dc.date.accessioned2010-02-08T18:01:15Z
dc.date.available2010-02-08
dc.date.available2010-02-08T18:01:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4196
dc.description.abstractOudere ICT-werknemers zijn bij de organisatie vrijwel niet betrokken. In de casusorganisatie komt dit door slechte communicatie vanuit het management, offshoring, slechte begeleiding tijdens insourcingsprocessen, reorganisatie, gebrek aan waardering, spanningsvelden bij de klant en het niet faciliteren van opleiding. Betrokkenheid bij de unit en collega's, de werkzaamheden op zich, de klant en de vorige werkgever is echter erg hoog. Door het ontwikkelen van een 'corporate identity', individueel in gesprek gaan met alle 50+ werknemers over hun verwachtingen, invoeren van een persoongebonden budget voo opleiding, waardering vanuit de leidinggevende/manager door (positieve) beoordeling en beloning en te onderzoeken hoe de commerciele insteek van de casusorganisatie kan worden gecombineerd met de betrokkenheid bij de klant kan een gedeelte van de betrokkenheid bij de organisatie worden teruggewonnen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2247680 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleBetrokkenheid van oudere ICT-werknemers
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbetrokkenheid, clientorganisatie, professionals, ICT-werknemers, oudere werknemer
dc.subject.courseuuStrategisch Human Resource Management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record