View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Een bredere definitie van succes? Een kwalitatief onderzoek naar de bijdrage die het programma van de Buzinezzclub levert volgens jongeren.

        Thumbnail
        View/Open
        Een bredere definitie van succes Masterscriptie Ilse ten Brink 3895971.pdf (1.036Mb)
        Publication date
        2018
        Author
        Brink, I.D. ten
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Alhoewel de jeugdwerkloosheid in Nederland momenteel bijzonder laag ligt, blijven wetenschappers, overheden en re-integratiebedrijven in constante discussie over wat de beste manier is om werkloze jongeren aan het werk te krijgen. Deze groep is namelijk extra kwetsbaar wanneer zij gedurende langere tijd werkloos blijven en de maatschappelijke kosten daarvan zijn hoog. Omdat uit de literatuur blijkt dat het nuttig kan zijn om meer diepgaande kennis te vergaren over de werking van interventies op het gebied van jeugdwerkloosheid is in dit onderzoek het programma van de Buzinezzclub onderzocht. De Buzinezzclub is een sociale onderneming die jongeren op een duurzame manier zelfredzaam probeert te maken. Aan de hand van interviews met jongeren die het programma al doorlopen hebben wordt gekeken naar de manier waarop de Buzinezzclub volgens hen een bijdrage levert. Uit de resultaten blijkt dat met name de algehele insteek van de Buzinezzclub waarbij de focus ligt op aandacht, tijd en ruimte voor de jongere om te ontdekken wat hij wil en kan volgens de participanten kan bijdragen aan een duurzaam perspectief op de arbeidsmarkt. Over de bijdrage die de losse programmaonderdelen leveren zijn de meningen zeer uiteenlopend en daar bestaat dan ook nog veel ruimte voor ontwikkeling. Daarbij gaat het met name over activiteiten als coaching, sollicitatietraining en het begeleiden van jongeren naar een baan door goed gebruik te maken van het lokale netwerk. Dit vraagt veel van het maatwerk dat trainers dienen te leveren, zeker gezien de heterogeniteit van de groep.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/41032
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo