Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLambalgen, R.M. van
dc.contributor.authorGaag, T.P. van der
dc.date.accessioned2021-08-09T18:00:20Z
dc.date.available2021-08-09T18:00:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40663
dc.description.abstractIn dit onderzoek staat de vraag ‘welk effect heeft het volgen van online hoorcolleges op de aandacht van studenten en hoe kan dit worden geoptimaliseerd door docenten en studenten?’ centraal. Om deze vraag te beantwoorden zal eerst een literatuurstudie onderzoek doen naar de relevante cognitieve processen bij online hoorcolleges. Vervolgens wordt een enquête verspreid onder studenten om de conclusies uit het literatuuronderzoek toe te passen op online onderwijs. Hieruit komt de conclusie dat docenten meer interactie moeten toepassen, aangezien dat helpt om afleidingen op de telefoon, afleidingen op het scherm en het afdwalen van de aandacht te verminderen. Daarnaast moeten studenten zelf ook maatregelen nemen om deze vormen van afleiding te onderdrukken, door bijvoorbeeld de telefoon weg te leggen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent478439
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOnline hoorcolleges: het optimaliseren van aandacht en het minimaliseren van afleiding
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsaandacht, afleiding, hoger onderwijs, online, hoorcollege
dc.subject.courseuuKunstmatige Intelligentie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record