View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het effect van het stellen van prestatietoenaderingsdoelen op academische prestaties met testangst als moderator

        Thumbnail
        View/Open
        Eindversie scriptie - Julia Nabbe 6155316.docx (76.08Kb)
        Publication date
        2021
        Author
        Nabbe, J.C.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        21ste-eeuwse vaardigheden spelen een belangrijke rol in de hedendaagse maatschappij. Zelfregulatie is er daar één van, waarbij het stellen van prestatietoenaderingsdoelen belangrijk is. Voorgaande onderzoeken lieten het belang van het opstellen van prestatietoenaderingsdoelen zien voor academische prestaties. Dit huidige onderzoek heeft gekeken naar de vermoedens die bestonden over dat testangst deze relatie kon verzwakken. Er is een online vragenlijst afgenomen onder studenten tussen 18 en 35 jaar (N = 135). In deze vragenlijst is gebruik gemaakt van de AAT, de AGQ-R en is naar het GPA gevraagd. De resultaten impliceren dat het stellen van prestatietoenaderingsdoelen positief verband houdt met academische prestaties. Daarnaast is testangst hierin geen moderator en is er geen significante correlatie gevonden tussen testangst en prestatietoenaderingsdoelen, wat betekent dat zowel studenten met als zonder testangst beter kunnen presteren wanneer zij prestatietoenaderingsdoelen stellen. 21st-century skills play an important role in today's society. Self-regulation is one of them, with performance-approach goal setting being an important aspect. Previous studies showed the importance of performance-approach goal setting and the positive relationship with academic achievement. This current study hypothesized that test anxiety could weaken this relationship. An online questionnaire was administered to students between the ages of 18 and 35 (N = 135). This questionnaire consisted of the AAT, the AGQ-R, and asked for GPA. The results imply that setting performance-approach goals is positively related to academic performance. In addition, test anxiety is not a moderator in this relationship and no significant correlation was found between test anxiety and performance-approach goals. This means that both students with and without test anxiety can perform better academically when they set performance-approach goals.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40489
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo