View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Een onderzoek naar de effectiviteit van narratieve commercials in relatie met het affectief empathisch vermogen.

        Thumbnail
        View/Open
        Eindwerkstuk_CIW_Thur_Stadelmaier_6262414_2021.pdf (925.2Kb)
        Publication date
        2021
        Author
        Stadelmaier, A.W.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het huidige onderzoek keek naar de invloed van het affectief empathisch vermogen op de effectiviteit van ontroerende, narratieve commercials en humoristische, narratieve commercials. Daarnaast werd gekeken of er een verschil in effectiviteit is tussen humoristische, narratieve commercials en ontroerende, narratieve commercials. 79 respondenten deden mee aan het onderzoek. Het onderzoek bestond uit een experiment, waarin respondenten commercials van vier merken te zien kregen en daar stellingen over moesten beantwoorden. Deze stellingen maten de attitude ten opzichte van de commercial, de attitude ten opzichte van het merk en de koopintentie van de respondent. Het affectief empathisch vermogen werd gemeten om te kijken of dit invloed had op de effectiviteit van de narratieve commercials. De resultaten laten zien dat er weinig grond is om te zeggen dat het affectief empathisch vermogen invloed heeft op de effectiviteit van narratieve commercials. Ook is er weinig bewijs dat de effectiviteit van narratieve commercials sterk beïnvloed wordt door het type narratief van de commercial, alhoewel het commercialtype niet volledig genegeerd kan worden. Deze resultaten staan niet in lijn met de verwachting die op basis van eerdere literatuur gecreëerd is. Vervolgonderzoek is nodig om de kennis op het gebied van narratieve commercials te complementeren.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40356
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo