Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVasic, N.
dc.contributor.advisorVos, H.
dc.contributor.authorNollen, L.
dc.contributor.authorLuijk, A.G.
dc.date.accessioned2021-03-26T19:00:20Z
dc.date.available2021-03-26T19:00:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/39167
dc.description.abstractDeze explorerende studie onderzoekt of er een verband is tussen cognitieve flexibiliteit en flexibiliteit in taal bij kinderen in de leeftijd van vijf tot en met zeven jaar. De variabelen leeftijd en geslacht kunnen een modererende invloed hebben op dit verband en zijn daarom meegenomen in dit onderzoek. Vier verschillende taken zijn afgenomen bij 117 kinderen, waarmee hun vermogen op cognitieve flexibiliteit, inflectionele morfologie, inflectionele morfologische flexibiliteit en hun intelligentie is gemeten. Echter, de data van slechts 105 kinderen was bruikbaar voor de analyses. De resultaten van de analyses leverden geen significant verband op tussen cognitieve flexibiliteit en inflectionele morfologische flexibiliteit. Evenzo is er ook geen significant effect gevonden voor de variabelen leeftijd en geslacht. Er zijn beperkingen met betrekking tot de validiteit en generaliseerbaarheid van deze studie, waardoor voorzichtigheid is vereist bij de interpretatie van de resultaten. Verder onderzoek is nodig om een beter begrip te krijgen van de relatie tussen cognitieve flexibiliteit en inflectionele morfologische flexibiliteit.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent175762
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleCognitieve flexibiliteit en inflectionele morfologische flexibiliteit
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCognitieve flexibiliteit; flexibiliteit in taal; kinderen
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record