Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBijl, P.A.L.
dc.contributor.authorNguyen, T.M.
dc.date.accessioned2021-03-25T19:00:26Z
dc.date.available2021-03-25T19:00:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/39157
dc.description.abstractDit onderzoek illustreert de symbiose tussen postmemory en de bildungsroman aan de hand van Duizend Vaders geschreven door Nhung Dam. Het verhaal portretteert het bildungsproces van de protagonist Nhung, die behoort tot de tweede generatie Vietnamese diaspora. Uit de analyse volgt dat postmemory (‘herinneringen’ aan de Amerikaanse oorlog, ook wel bekend als de Vietnamoorlog) van invloed is op Nhungs ontwikkeling door middel van verhalen, beelden, praktijken over de oorlog waarmee ze is opgegroeid. Naast postmemory zijn nog een tal van andere factoren van invloed op haar bildung, zoals haar migratieachtergrond, het vertrouwen in de verkeerde mentor om haar te begeleiden in haar weg naar volwassenheid, het racisme dat ze in Nederland ervaart en de conflicten die optreden tussen de verschillende aspecten van haar identiteit.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent379918
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe symbiose tussen postmemory en de bildungsroman: Een analyse van Duizend Vaders van Nhung Dam
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspostmemory, bildungsroman, Vietnamoorlog of Amerikaanse oorlog
dc.subject.courseuuLiteratuurwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record