View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Communiceren over organisatieveranderingen -Onderzoek naar de communicatie over de invoering van een nieuw personeelsbeoordelingssysteem in verpleeghuis Betèsda, Curaçao-

        Thumbnail
        View/Open
        eindrapport communiceren over organisatieveranderingen[1].doc (332Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Jonge, M. de
        Folgerts, O.A.
        Sögüt, V.
        Timmermans, Femke
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek heeft zich gericht op de communicatie rondom de invoering van een nieuw beoordelingssysteem in verpleeghuis Betèsda. De hoofdvraag die met dit onderzoek beantwoord wordt, luidt als volgt: ‘Hoe wordt de communicatie over het nieuwe beoordelingssysteem gepercipieerd door de betrokkenen en hoe wordt het beoordelingssysteem zelf gepercipieerd?’. Data voor het beantwoorden van deze vraag, zijn verzameld door het houden van interviews en focusgroepen met betrokkenen uit verschillende lagen van de organisatie. Daarnaast is als voorbereiding en aanvulling op het onderzoek een literatuurstudie gedaan. samenvatting conclusie: De opvallendste punten rond de perceptie op de communicatie zijn de onduidelijkheid ontstaan door afwezigheid bij informatiesessies en taalproblemen. Daarnaast wordt de mogelijkheid om een mening te geven en het gevoel dat hier iets mee gedaan wordt als een belangrijk punt aangegeven. Het nieuwe systeem kent in de percepties van de betrokkenen verschillende voor- en nadelen. Toch zijn de betrokkenen over het algemeen positiever gestemd over het nieuwe systeem dan over het oude systeem. Het uiteindelijke resultaat is in de ervaring van de betrokkenen dus vooral positief, maar de weg er naar toe had beter kunnen verlopen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3895
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo