View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De volwassenheid van Contentteams Een onderzoek naar de betrouwbaarheid en validiteit van een instrument dat de volwassenheid van contentteams meet

        Thumbnail
        View/Open
        Afstudeeronderzoek Bente van Hintum 5510643 definitiefV2.pdf (2.120Mb)
        Publication date
        2021
        Author
        Hintum, B.E. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Organisaties communiceren meer dan ooit via tal van verschillende kanalen. Zowel intern als extern en online als offline zenden organisaties berichten naar hun doelgroep(en). In dit onderzoek stond de validiteit en betrouwbaarheid van een nieuw instrument dat de volwassenheid van contentteams meet, centraal. Content is inhoud die beschikbaar wordt gemaakt door een medium. Content is er in tekst, beeld en geluid of een mix daarvan (Kersvers, 2020). Een contentteam zorgt voor de creatie en publicatie van content. Dit onderzoek geeft antwoord op de hoofdvraag: Welke betrouwbaarheids- en validiteitsproblemen doen zich voor in de volwassenheidsvragenlijst? Met een hardopwerkonderzoek met vijf participanten, een kwalitatieve analyse van zestien interviews en een kwantitatieve analyse van 54 vragenlijst zijn problemen met de betrouwbaarheid en validiteit van de vragenlijst opgespoord. Uit de resultaten blijkt dat de problemen vaak voortkomen uit te breed en/of negatief geformuleerde stellingen. Ook zorgden stellingen met onbekende termen of vakjargon en meer dan één aspect voor problemen. Een te gunstige zelfinschatting en een onevenwichtige afweging van beoordelingsaspecten leverden ook problemen op. Ten slotte blijkt dat de samenhangende constructen uit de vragenlijst niet overeenkomen met de vijf cirkels uit Presenters Contentmodel, het model waarop de vragenlijst gebaseerd is. Met behulp van alle ingewonnen resultaten formuleerde ik een advies voor de volwassenheidsvragenlijst. Op basis van dit advies stelde ik een definitieve volwassenheidsvragenlijst op.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/38771
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo