View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Toelatingsbeleid professionele Masters of Business Administration

        View/Open
        Scriptie Ilir Dibrani.pdf (2.477Mb)
        Publication date
        2009
        Author
        Dibrani, I.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze thesis is een verslag van een onderzoek onder professionele Masters of Business Administration (MBA) in Nederland, masteropleidingen die studenten opleiden tot manager binnen een organisatie. Met de invoering van het bachelor-masterstelsel is het voor hbo-instellingen mogelijk geworden om een masteropleiding aan te bieden, waarbij veelal naast een bachelordiploma, ook een aantal jaren (relevante) werkervaring wordt vereist voordat een student kan worden toegelaten. Dit onderzoek richt zich op de toelatingseisen en –procedures van de verschillende MBA’s, vooral met betrekking tot werkervaring. Een professionele master (ofwel een hbo-master) is veelal een master die slechts toegankelijk is voor kandidaten die al een aantal jaren werkzaam zijn in een bepaalde sector of functie. Het onderzoek focust zich op de verschillende eisen die de MBA’s stellen, de redenering achter deze eisen en verschillen en de aansluiting van deze eisen bij de opleiding en studenten. Aan de hand van een divers aantal onderzoeksmethoden, waaronder literatuur- en bronnenonderzoek, alsmede interviews, zijn de onderzoeksvragen beantwoord en worden diverse aanbevelingen gedaan richting de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO). Deze aanbevelingen richten zich op de eisen die opleidingen kunnen stellen, de rol die de NVAO hierbij kan innemen, de inrichting van toelatingsprocedures (veelal met betrekking tot EVC, Erkenning van Verworven Competenties) en samenwerking met andere organisaties.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3819
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo