View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Scriptieschrijven bij Christelijke Agrarische Hogeschool Dronten: van taakperceptie naar begeleiding.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Braham, DH-3546381 en Melgert, M-3440370 en Meijer, L-3530426.pdf (290.1Kb)
        Author
        Braham, D.H.
        Melgert, M.
        Meijer, E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek beschrijft of studenten en docenten op de Christelijke Agrarische Hogeschool Dronten significant van elkaar verschillen als het gaat over hun perceptie van beoordelings-criteria van het afstudeerwerkstuk. Hierbij is ook gekeken naar de rol van motivatie bij de studenten en de samenhang met de begeleidingsbehoefte van zowel studenten als docenten. Dit is onderzocht door aan beide groepen respondenten open vragen te stellen omtrent hun opvatting van de beoordelingscriteria en gesloten vragen aangaande de onderwerpen die ze in de begeleiding aan de orde zouden willen hebben. De motivatie van studenten is onderzocht aan de hand van de Situational Motivation Scale. De uitkomst van het onderzoek is dat de taakperceptie van studenten en docenten significant van elkaar verschillen op de meeste onderdelen van beoordelingscriteria. Naar aanleiding van dit onderzoek kunnen er geen uitspraken gedaan worden over de rol van motivatie in de taakperceptie. De verwachting dat een minder groot verschil in taakperceptie zal leiden tot een minder groot verschil tussen studenten en docenten in begeleidingsbehoefte en gewenste begeleiding heeft dit onderzoek niet kunnen bevestigen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/37887
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo