Scriptieschrijven bij Christelijke Agrarische Hogeschool Dronten: van taakperceptie naar begeleiding.
Summary
Dit onderzoek beschrijft of studenten en docenten op de Christelijke Agrarische Hogeschool Dronten significant van elkaar verschillen als het gaat over hun perceptie van beoordelings-criteria van het afstudeerwerkstuk. Hierbij is ook gekeken naar de rol van motivatie bij de studenten en de samenhang met de begeleidingsbehoefte van zowel studenten als docenten. Dit is onderzocht door aan beide groepen respondenten open vragen te stellen omtrent hun opvatting van de beoordelingscriteria en gesloten vragen aangaande de onderwerpen die ze in de begeleiding aan de orde zouden willen hebben. De motivatie van studenten is onderzocht aan de hand van de Situational Motivation Scale. De uitkomst van het onderzoek is dat de taakperceptie van studenten en docenten significant van elkaar verschillen op de meeste onderdelen van beoordelingscriteria. Naar aanleiding van dit onderzoek kunnen er geen uitspraken gedaan worden over de rol van motivatie in de taakperceptie. De verwachting dat een minder groot verschil in taakperceptie zal leiden tot een minder groot verschil tussen studenten en docenten in begeleidingsbehoefte en gewenste begeleiding heeft dit onderzoek niet kunnen bevestigen.