View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Stakeholders in de hoofdrol: Een casestudy naar de horizontale verantwoording van Taal Doet Meer

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Stuiver, RHA-5612063.pdf (370.2Kb)
        Publication date
        2020
        Author
        Stuiver, R.H.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze studie brengt in kaart hoe Taal Doet Meer (TDM) de horizontale verantwoording meer gestructureerd kan vormgeven. Dit wordt onderzocht vanuit het perspectief van stakeholders. Deze studie onderzoekt de ervaringen van stakeholders met en de wensen van stakeholders voor de horizontale verantwoording van TDM. Telefonische interviews zijn afgenomen bij 9 vrijwilligers en 2 deelnemers, de primaire stakeholders van TDM. Uit de resultaten blijkt dat stakeholders feedback geven aan TDM. Tegelijkertijd blijkt dat stakeholders niet weten hoe de feedback verwerkt wordt door TDM en worden stakeholders niet door TDM geïnformeerd over de uitkomsten van de gegeven feedback. Verder blijken Stakeholders voorkeur te hebben voor het geven van feedback in een persoonlijk gesprek. Tot slot willen stakeholders schriftelijk geïnformeerd worden via email of de nieuwsbrief, maar bijeenkomsten zijn ook mogelijk. Het is belangrijk dat de informatie visueel aantrekkelijk gepresenteerd wordt. De resultaten leiden tot de aanbevelingen voor TDM: (1) om de bekendheid van het begrip horizontale verantwoording onder stakeholders te vergroten, (2) de huidige methoden om feedback te verzamelen actiever in te zetten, (3)de huidige methoden om stakeholders te informeren uit te breiden met de email en de nieuwsbrief, (4) de stakeholders te informeren op een visueel aantrekkelijke manier en (5) vervolgonderzoek naar ervaringen en wensen van andere stakeholders uit te voeren. Suggesties voor vervolgonderzoek zijn: onderzoek uitvoeren bij primaire en secundaire stakeholders van TDM die niet in dit onderzoek zijn opgenomen, casestudies uitvoeren bij andere NGO’s en de resultaten uit deze studie empirisch toetsen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/37807
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo