Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMaas, W.A.F.
dc.contributor.authorRip, M.
dc.date.accessioned2009-10-27T18:02:02Z
dc.date.available2009-10-27
dc.date.available2009-10-27T18:02:02Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3761
dc.description.abstractBinnen dit onderzoek staan voorspellers van antisociaal gedrag op scholen centraal. Allereerst zijn op basis van de bindingentheorie van Hirschi zijn een aantal verwachte invloeden van schoolen wijkkenmerken op antisociaal gedrag op scholen geformuleerd. Deze veronderstelde relaties worden vervolgens op empirische wijze getoetst door middel van regressieanalyses. Uit deze analyses is gebleken dat zowel school- als wijkkenmerken van invloed zijn op de hoeveelheid antisociaal gedrag op scholen. Voor een risicomodel voor antisociaal gedrag is het van belang te weten hoe goed het mogelijk is te voorspellen op welke school meer antisociaal gedrag plaatsvindt. Hiertoe is een vergelijking gemaakt tussen verwachte hoeveelheid antisociaal gedrag op scholen en werkelijk gemeten antisociaal gedrag. Uit een analyse is gebleken dat met behulp van de gevonden voorspellers van antisociaal gedrag inderdaad een redelijk goede voorspelling gedaan kan worden van op welke scholen het meeste antisociaal gedrag plaatsvindt
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleAntisociaal gedrag op middelbare scholen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAntisociaal gedrag
dc.subject.keywordsscholen
dc.subject.keywordsinspectie
dc.subject.keywordsrisicomodel
dc.subject.courseuuVraagstukken van beleid en organisatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record