Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorStokking, K.M.
dc.contributor.advisorKloppenburg, R.T.H.M.
dc.contributor.authorCornielje, A.
dc.contributor.authorHoefeijzers, M.P.G.
dc.date.accessioned2009-10-05T17:00:25Z
dc.date.available2009-10-05
dc.date.available2009-10-05T17:00:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3585
dc.description.abstractIn dit onderzoek is onderzocht wat de invloed is van de propedeusetoetsen Social Work op de zelfregulatie van tweedejaars studenten. Zelfregulatie is een cyclisch proces waarbij studenten hun eigen leren plannen, aanpassen en evalueren. Het wordt gezien als een actief en constructief proces waarin de studenten verantwoordelijk gesteld worden voor hun eigen leren. Om een antwoord te vinden op de hoofdvraag is gebruik gemaakt van een semi-gestructureerd interview waarin gevraagd werd naar de percepties van studenten van een selectie van propedeusetoetsen en het proces van zelfregulatie dat op te delen is in de voorbereidingsfase, de uitvoerende fase en de afrondingsfase. De toetsselectie bevatte verschillende toetsmethodes, onder andere presentaties, verslaglegging en casustoetsen. Gebruik makend van deze selectie werden de percepties van studenten van de toetsinhoud en het toetsproces onderzocht. Uit de resultaten blijkt dat de toets P1, het vraagverhelderend cliëntgesprek en de reflectie, als meest positief ervaren wordt door de studenten. De invloed van de propedeusetoetsen op de zelfregulatie van studenten is vooral zichtbaar bij de fasen, vaardigheden en aspecten waar studenten bewust mee bezig zijn. De studenten oriënteren zich in de voorbereidingsfase van het zelfregulatieproces vooral op de taakaspecten en confronteren de uitkomsten van de voorbereidingsfase met elkaar. In de uitvoeringsfase zijn de studenten vooral bezig met het monitoren van de persoonlijke- en omgevingsaspecten. In de afrondingsfase evalueren bijna alle studenten de taak- en persoonlijke aspecten. Geconcludeerd kan worden dat de propedeusetoetsen invloed hebben op de zelfregulatie van studenten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent198346 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van propedeusetoetsen Social Work op de zelfregulatie van tweedejaars studenten
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record