View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Al lerend werken

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Tuenter, D-3455092 en Wijland, TA van-3440338 en Witte, J de-3482731.pdf (234.5Kb)
        Author
        Tuenter, D.
        Wijland, T.A. van
        Witte, J. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Empirisch onderzoek heeft aangetoond dat er een verschuiving plaatsvindt van opleiden naar leren binnen organisaties. Het wegnemen van de scheiding tussen werk- en opleidingspraktijk zorgt ervoor dat leren op de werkplek een grote rol krijgt binnen het bedrijfsleven. In dit onderzoek is getracht antwoord te vinden op de vraag: “In welke mate ervaren medewerkers en leidinggevenden van de HRM-afdeling van de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat hun afdeling als een lerende organisatie en hoe kan leren op de werkplek vormgegeven worden zodat de HRM-afdeling een voorbeeldfunctie kan vervullen om van Rijkswaterstaat een lerende organisatie te maken?” Om het begrip de lerende organisatie te meten hebben de medewerkers en leidinggevenden van de HRM-afdeling de DLOQ-vragenlijst voorgelegd gekregen. Daarnaast zijn vier medewerkers en vier leidinggevenden geïnterviewd om te kijken in hoeverre leren op de werkplek een rol speelt binnen de HRM-afdeling. Vanuit de vragenlijst blijkt dat leidinggevenden de HRM-afdeling voldoende als lerend ervaren en medewerkers net niet voldoende. De interviews laten zien dat er al veel wordt gedaan om het leren op de werkplek te bevorderen. Er zijn echter nog enkele belemmeringen die het leren op de werkplek tegenhouden. Om het leren op de werkplek te bevorderen is een grote rol weggelegd voor de leidinggevenden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35776
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo