Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Charldorp, T.C.
dc.contributor.authorSadal, J.R.A.
dc.date.accessioned2020-03-18T19:00:26Z
dc.date.available2020-03-18T19:00:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35405
dc.description.abstractDit onderzoek onderzocht de interculturele competentie van jongeren in een seksuele diverse omgeving, in plaats van culturele diversiteit. Voortbordurend op het onderzoek naar de Erasmusgeneratie 2.0 van Messelink en Ten Thije (2012) werd gekeken of i) hun categorisatie van gebruikte discoursstrategieën ook naar voren kwamen in interactie met betrekking tot een andere vorm van diversiteit en ii) of de participanten ook een groepseenheid creëerde ondanks en dankzij de aanwezige diversiteit. Middels een Directed Content Analysis en een conversatie-analyse is het corpus, het transcript van het anderhalf uur durende gesprek, geanalyseerd. Uit het onderzoek kon voorzichtig geconcludeerd worden dat de participanten dezelfde en nieuwe discoursstrategieën gebruikte als Erasmusgeneratie 2.0.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3185547
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleIn Varietate Concordia; Een exploratief onderzoek naar het ontstaan van eenheid in superdiversiteit op het gebied van seksualiteit
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSuperdiversity; Erasmusgeneratie 2.0; homoseksualiteit; jongeren; heteroseksualiteit; groepsidentiteit; identiteit; seksualiteit; diversiteit;
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record