Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPhielix, C
dc.contributor.authorusstra, E.D.
dc.contributor.authorDirks, H.J.
dc.date.accessioned2018-09-27T17:01:28Z
dc.date.available2018-09-27T17:01:28Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34999
dc.description.abstractUit de praktijk is gebleken dat studenten fysiotherapie van de Hogeschool Utrecht niet gemotiveerd constructief mee willen werken aan de peerfeedback-opdrachten. Studenten geven aan geen voordelen te zien in het geven en ontvangen van peerfeedback. Ze ervaren geen positief effect op hun inzicht in het eigen leerproces en geven aan dat de feedbackpunten ze geen inzicht geven in de huidige situatie en hoe ze tot hun beoogde leersituatie moeten komen. In de literatuur is veel beschreven over de voordelen van peerfeedback en de kwaliteitscriteria waaraan het moet voldoen. Maar weinig onderzoek geeft inzicht in het verband tussen de gepercipieerde kwaliteit volgens de ontvanger en het effect op het inzicht in het eigen leerproces. In dit onderzoek is dit verband aan de hand van een quasi-experimenteel design onderzocht. Van twee groepen studenten fysiotherapie aan de Hogeschool Utrecht is het verschil in kwaliteit van feedback in kaart gebracht door geluidsopnames van de peerfeedback te kwalificeren. De experimentele groep heeft voorafgaand aan de peerfeedback-opdracht gewerkt met een vooraf vanuit de literatuur opgestelde richtlijn voor peerfeedback in de lessen. Uit de resultaten blijkt dat studenten het toepassen van de feedbackrichtlijn lastig vinden; er is geen verschil gevonden tussen de kwaliteit van peerfeedback in de experimentele- en controlegroep. Wel zijn ze goed in staat om de kwaliteit van peerfeedback te beoordelen en is er een positief verband tussen de gepercipieerde kwaliteit en het inzicht in het eigen leerproces.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent114149
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePerceptie van de kwaliteit van feedback door de ontvanger.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspeer feedback; perceptie; ontvanger; kwaliteit
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record