View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Coachen, verbinden en faciliteren: een onderzoek naar de bijdragen van de penvoerders van de Deelregeling Cultuureducatie met Kwaliteit 2017-2020 aan het debat over een verbetering van de kwaliteit van cultuureducatie in het primair onderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        S.M.J.G.Kessels. Thesis. Kunstbeleid en -management..pdf (854.8Kb)
        Publication date
        2019
        Author
        Kessels, S.M.J.G.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Middels verschillende beleidsprogramma's en subsidieregelingen probeert de Rijksoverheid via het cultuurbeleid al jaren de samenwerking te verbeteren tussen cultuuraanbieders en het onderwijs. Waar eerst de integratie van cultuureducatie in het primair onderwijs centraal stond, wordt er nu gewerkt aan het borgen van een kwaliteitsverbetering van cultuureducatie. Cultuureducatie mag niet langer bestaan uit een eenmalige ontmoeting tussen culturele instelling en de leerlingen. De versnippering van het cultuureducatieveld, zorgt er echter voor dat de verschillende actoren elkaar lastig kunnen vinden voor een duurzame samenwerking. Om deze versnippering tegen te gaan en de kwaliteit van cultuureducatie in het primair onderwijs te verbeteren, ligt de verantwoordelijkheid voor het slagen van de Deelregeling Cultuureducatie met Kwaliteit 2017-2020 bij één partij; de penvoerders of 'change agents'. De penvoerders kunnen dan ook beschouwd worden als een fysiek instrument, ingezet door de Rijksoverheid om uitvoering te geven aan het beoogde beleid. In de praktijk dragen de penvoerders bij aan een verbetering van de kwaliteit van cultuureducatie in het primair onderwijs, door zich te richten op verbinden, coachen en faciliteren. Hierbij richten de penvoerders zich zowel op scholen (directieleden en leerkrachten) als cultuuraanbieders.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34972
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo