View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Speurenderwijs leren in het museum. Een onderzoek naar het Speurspel van het Kröller-Müller Museum.

        Thumbnail
        View/Open
        Marloes Tange BA eindwerkstuk definitieve versie 10-04-2019.pdf (5.037Mb)
        Publication date
        2019
        Author
        Tange, M.W.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Musea geven op verschillende manieren invulling aan de moderne opvatting dat leren een actief proces is. Waar eerder werd gedacht dat mensen informatie passief absorberen, geldt de laatste decennia het uitgangspunt dat kennis actief geconstrueerd wordt. Persoonlijke kenmerken en ervaringen van de leerling spelen hierbij een rol, en musea streven er dan ook naar om een waardevolle ervaring te bieden aan een divers publiek. Een ‘betekenisvolle’ activiteit sluit aan bij de behoeften en interesses van de doelgroep, geeft de bezoeker enige kennis mee en stimuleert tot het vormen van eigen inzichten en interpretaties. In dit onderzoek analyseer ik in hoeverre het Speurspel van het Kröller-Müller Museum aan deze uitgangspunten voldoet en bij welke kunsteducatieve theorieën het aansluit. Ook reflecteer ik op kritische wijze op deze wetenschappelijke basis vanuit zowel een didactische als een kunsthistorische invalshoek
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34970
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo