View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Cultural Sensitivity of the Education Quality Card: A Qualitative study to the Ethiopian stakeholders views on the Edu-Q Card approach and tasks, and to the users skills, obstacles, challenges and needs.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Kopp, AA-5991870.pdf (180.8Kb)
        Publication date
        2019
        Author
        Kopp, A.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het doel van deze studie was om inzicht te krijgen in de culturele sensitiviteit van de EduQ-Card, een tool ontwikkeld door Edukans. Vanuit de Emic-benadering moeten cultuurspecifieke contexten en aspecten meegenomen worden in de ontwikkeling van een tool om deze cultuursensitief te maken naar de context waar het gebruikt wordt. In dit onderzoek werd onderzocht of de EduQ-Card rekening houdt met cultuurspecifieke aspecten in de werkwijze en of de beoogde consequenties worden behaald in Ethiopië. Dit is gedaan door inzicht te verkrijgen in de uitvoering en door de consequentie validiteit te meten op drie aspecten, eerlijk, zinvol en transparant. In diepte-interviews werden respondenten (10 internals van scholen en 6 externe experts) gevraagd naar hun kijk op de werkwijze en taken en naar hun vaardigheden, obstakels, uitdagingen en behoeften. De resultaten zijn kwalitatief geanalyseerd en toonden aan dat er onervarenheid is met de werkwijze en dat er obstakels worden ervaren tijdens het uitvoeren van de tool. Het lijkt erop dat de consequentie-validiteit laag is en dat aanpassing naar de Emic-aspecten van Ethiopië nodig zijn om de EduQ-Card cultureel geschikt te maken voor deze context. Desalniettemin hechten gebruikers waarde aan de EduQ-Card en de werkwijze en lijken ze bereid om dit in hun context te implementeren. Op basis van deze resultaten zijn er implicaties gemaakt.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34698
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo