View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De Problematiek van Polarisatie in het Onderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Smitshoek, J-5864186 en Veenstra, A-5875765.pdf (389.1Kb)
        Publication date
        2019
        Author
        Smitshoek, B.J.
        Veenstra, M.H.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Tegenwoordig is diversiteit de norm en horen we steeds vaker het begrip polarisatie in de media. In dit verkennende onderzoek werd door middel van semi-gestructureerde interviews met studenten van het middelbaar beroepsonderwijs (MBO), hoger beroepsonderwijs (HBO) en een universiteit gezocht naar een definitie van polarisatie. Dit is van belang, aangezien deze nog ontbreekt in wetenschappelijke literatuur. Daarnaast werd onderzocht in hoeverre polarisatie een rol speelt op deze vervolgopleidingen. Als laatste is gekeken naar mogelijke (toegepaste) methoden om polarisatie tegen te gaan. Uit de interviews bleek dat polarisatie als concept niet bekend was bij de respondenten. Dit kan wellicht verklaard worden door het feit dat volgens de respondenten polarisatie geen rol lijkt te spelen op vervolgopleidingen. De respondenten waren verdeeld over de noodzaak om preventief te handelen tegen polarisatie op vervolgopleidingen. De opleidingen lijken niets te doen om te voorkomen dat polarisatie daar een rol gaat spelen. Een concrete aanbeveling voor vervolgonderzoek is om een grotere groep respondenten te benaderen om zo een definitie te kunnen formuleren. Dat vergroot de kans dat meer respondenten het concept polarisatie kunnen definiëren.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34672
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo