Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKroesbergen, E.H.
dc.contributor.advisorHoogmoed, A.H. van
dc.contributor.authorVlaspolder, B.
dc.date.accessioned2018-10-04T17:01:47Z
dc.date.available2018-10-04T17:01:47Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34599
dc.description.abstractAchtergrond: Aandachtsproblemen bij kinderen zijn een veel gehoorde klacht op basisscholen. In dit onderzoek is gekeken of werkgeheugentraining Jungle Memory effect heeft op het visueel-ruimtelijk en verbaal werkgeheugen en inhibitie bij kinderen met aandachtsproblemen. Methode: Via selecte steekproeftrekking zijn veertien scholen uit Rotterdam, Klundert en Deventer geselecteerd. De werkgeheugentraining conditie bestond uit 20 kinderen en de controleconditie uit 19 kinderen, waaronder 28 jongens en 11 meisjes met een gemiddelde leeftijd van 10.9 jaar (SD = 0.98). Resultaten: Visueel-ruimtelijk werkgeheugen, verbaal werkgeheugen en inhibitie zijn getest bij kinderen met aandachtsproblemen. De resultaten laten geen effect van Jungle Memory zien op de korte termijn. Conclusie: Dit onderzoek laat zien dat op de korte termijn Jungle Memory niet helpt om het visueel-ruimtelijk en verbaal werkgeheugen en inhibitie bij kinderen met aandachtsproblemen te verbeteren en geeft richting voor vervolgonderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent493090
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWerkgeheugentraining Niet Effectief bij Kinderen met Aandachtsproblemen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsvisueel-ruimtelijk werkgeheugen, verbaal werkgeheugen, inhibitie, aandachtsproblemen
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record