View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        The show must go on Een ‘casestudy’ naar de invloed van samenwerking & communicatie op de ervaren werkdruk in het theater

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie - Lotte van den Heuvel - HNT.pdf (1.759Mb)
        Publication date
        2019
        Author
        Heuvel, L. van den
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Twee jaar geleden zijn Het Nationale Toneel, NTjong, de Koninklijke Schouwburg en Theater aan het Spui gefuseerd tot Het Nationale Theater, met als doel alle programma’s in onderlinge samenhang te presenteren. Sinds de fusie wordt er door de medewerkers een hoge werkdruk ervaren, die zich uit in langdurig ziekteverzuim door burn-out. Het verzuimpercentage in de organisatie is als gevolg hiervan fors gestegen. In dit kwalitatieve onderzoek is onderzocht in welke mate en hoe de dynamiek in de samenwerking tussen de bedenkende en uitvoerende afdelingen van Het Nationale Theater en de bijbehorende communicatiepatronen van invloed zijn op de ervaren werkdruk. Dit vraagstuk is getracht te beantwoorden aan de hand van diepte-interviews, observaties en documentanalyse. De verworven inzichten uit dit onderzoek kunnen de organisatie helpen om de ervaren werkdruk te reduceren. Uit de resultaten blijkt dat de dynamiek in de samenwerking tussen de bedenkende en uitvoerende afdelingen en de bijbehorende communicatiepatronen de ervaren werkdruk sterk beïnvloeden. Dit komt doordat de afdelingen elkaar nodig hebben voor realisatie van het eindproduct, maar hun werkprocessen niet op elkaar aansluiten en hun communicatie inefficiënt is, waardoor ze niet de benodigde informatie van elkaar ontvangen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34389
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo