Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDietz, F.
dc.contributor.authorPoorter, J. de
dc.date.accessioned2018-10-03T17:01:36Z
dc.date.available2018-10-03T17:01:36Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34188
dc.description.abstractIn dit onderzoek wil ik tot een digitale lessenreeks voor het literatuuronderwijs komen, die havoleerlingen inzicht biedt in hoe satire werkt binnen de maatschappelijke context (in plaats van wat satire is of hoe het is bedoeld) in heden en verleden. Het doel is om aan de hand van moderne satirische media-uitingen havobovenbouwleerlingen inzicht te laten verwerven in de werking van historische satirische teksten in hun historische context. Satire is een mediaoverstijgend fenomeen dat voorkomt in verschillende periodes. In moderne media kunnen leerlingen technieken analyseren die ook in oude teksten voorkomen. Dit onderzoeksverslag beperkt zich tot het ontwerponderzoek zelf, bestaande uit een letterkundige/theoretische poot en een didactisch-theoretische poot. De digitale lessenreeks zal vervolgens in mijn praktijkgerichte onderzoek (onderdeel van de master Educatie en communicatie) empirisch getest worden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1119094
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSatire in de klas; Onderzoek naar een digitale lessenreeks over satire voor de havobovenbouw.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordssatire, literatuur, Nederlands, onderwijs, Nederlandse taal, Koning Willy, LuckyTV, Sander van de Pavert, Koning Gorilla, De Speld, De Lantaarn, Pieter van Woensel, Hans Teeuwen, Meiden van Halal, Gerard Reve, Gerard van het Reve, Ezelproces, GeenStijl, Wijnand Duyvendak, Bicker, familie Bicker, digitale lessenreeks, havo
dc.subject.courseuuNederlandse Taal en Cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record