dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Corver, N. | |
dc.contributor.author | Janssen, P.J.M. | |
dc.date.accessioned | 2018-10-03T17:01:35Z | |
dc.date.available | 2018-10-03T17:01:35Z | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34133 | |
dc.description.abstract | Onderzoek naar de wenselijkheid om leerlingen van het vmbo-kader traditioneel grammaticaonderricht aan te bieden. Voor het onderzoek zijn docenten Nederlands die Nederlands doceren aan leerlingen binnen het vmbo-kader bevraagd. Onder andere over de effectiviteit en wenselijkheid van traditionele grammatica binnen het schoolvak Nederlands met betrekking tot deze doelgroep. Ook zijn zij gevraagd naar hun meningen over een eventueel alternatief aanbod voor traditionele grammatica. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1300472 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Grammaticaonderwijs binnen het vmbo-kader. Vasthouden aan tradities of anders? | |
dc.type.content | Pre-master Project | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | grammatica; traditionele grammatica; onderwijs; voortgezet onderwijs; vmbo; vmbo-kader; docenten; docenten Nederlands; schoolvak Nederlands; Nederlandse les; zinnen ontleden; woordsoorten benoemen; didactiek; grammaticaonderwijs; grammaticaonderricht; lessen grammatica | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur | |