View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Evaluatieonderzoek naar het bewegings- en voedingsgedrag van leerlingen in de bovenbouw met betrekking tot het programma Lekker Fit! Rotterdam.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Hartog, MJden-5628350 en Denteneer, C-5627761.pdf (445.4Kb)
        Author
        Hartog, M.J. den
        Denteneer, C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De algemene doelstelling van dit onderzoek was het evalueren van de implementatie en de ervaren effectiviteit, drie jaar na invoering van Lekker Fit! Rotterdam en het formuleren van eventuele aandachtspunten voor de doorontwikkeling van dit programma. Voor deze kwalitatieve casestudie hadden 30 leerlingen uit verschillende klassen van de bovenbouw een screeningsvragenlijst ingevuld. Uit de analyse werden 12 leerlingen geclassificeerd naar intentie met betrekking tot voedings- en beweeggedrag. Deze leerlingen waren geselecteerd voor een diepte-interview over de implementatie, het feitelijk voedings- en beweeggedrag, en de ervaren effectiviteit van Lekker Fit! Rotterdam. De gegevens uit de interviews zijn geanalyseerd en gelabeld. Uit de resultaten bleek dat de betreffende school aan de basisvoorwaarden voldeed van het implementatieprotocol. Verder werd Lekker Fit! over het algemeen positief beoordeeld door de leerlingen. Een andere conclusie was dat de leerlingen meer kennis hadden opgedaan over gezond beweeg- en voedingsgedrag. Daarnaast is er uit de resultaten gekomen dat de werkboekjes te gemakkelijk en niet aantrekkelijk genoeg waren. Een aanbeveling voor de interventie is om groep 8 meer te betrekken bij het programma.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/33977
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo