View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De ‘echte zelf’ film je zelf.

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie Eveline Verwimp 26-08.pdf (1.587Mb)
        Publication date
        2019
        Author
        Verwimp, E.F.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze masterscriptie wordt antwoord gegeven op de vraag ‘Hoe dragen de tekstuele strategieën van True Selfie bij aan de constructie van authenticiteit binnen de serie?’. Hiervoor zijn het arrangement en de stijl van de serie geanalyseerd aan de hand van een sequentieanalyse en een shotanalyse. Het arrangement is geanalyseerd aan de hand van een sequentieanalyse. Hieruit bleek dat de serie een dominante structuur heeft waarin de problemen van de jongeren niet alleen centraal staan, maar waarmee de problemen van de jongeren ook worden bevestigd. Voor de analyse van de stijl van de serie is een schema opgesteld waarin, op basis van de theorie van David Bordwell en Kristin Thompson, is gekeken naar het geluid, de mise-en-scène, de montage en de cinematografie van drie verschillende delen van de serie. Aan de hand hiervan is een analyse uitgevoerd, waarbij niet alleen is gekeken naar de manier waarop authenticiteit binnen de serie wordt geconstrueerd, maar ook naar hoe de stijl van serie het argument van de serie lijkt te benadrukken, welke lijkt te zijn dat (de problemen van) de jongeren authentiek zijn. Uit het onderzoek blijkt dat de authenticiteit wordt geconstrueerd door authenticity tools enerzijds en stilistische elementen anderzijds. Daarnaast wordt door verschillende elementen binnen de serie, zoals de dominante structuur van de serie en de montage waarin beweringen over gevoelens worden opgevolgd met fragmenten waarin bewijs voor deze beweringen wordt geleverd, het argument dat (de problemen van) de jongeren authentiek zijn bevestigd.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/33967
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo