Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVermeulen, J.
dc.contributor.authorLee, I.M. van der
dc.date.accessioned2009-09-15T17:01:48Z
dc.date.available2009-09-15
dc.date.available2009-09-15T17:01:48Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3355
dc.description.abstractHostel de Hoek, een afdeling van het Leger des Heils in Utrecht, is het eerste hostel in Nederland waar harddrugsverslaafde clienten wonen. De centrale vraag van dit onderzoek is hoe medewerkers van Hostel de Hoek de omgang met clienten beleven. Daarbij wordt de beeldvorming van medewerkers over clienten in kaart gebracht, de uitdagingen die medewerkers beleven in het werken met bewoners en de manieren waarop medewerkers op deze uitdagingen reageren. Belangrijk hierbij is dat er in de omgang met clienten sprake is van een streven niet te beheersen maar te begeleiden. De rol van regels verandert en er is meer aandacht voor samenwerking met de client.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent199680 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleLeren omgaan met harddrugsverslaafde bewoners; ervaringen van medewerkers bij Hostel de Hoek
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHostel de Hoek
dc.subject.keywordsLeger des Heils
dc.subject.keywordshulpverlening
dc.subject.keywordsverslaafdenzorg
dc.subject.keywordsdrugsverslaafden
dc.subject.keywordsbeleving medewerkers
dc.subject.keywordsvan beheersen naar begeleiden
dc.subject.courseuuBestuurs- en organisatiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record