View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Krenten in de pap of ondergeschoven kindje? Een vergelijkend onderzoek naar geïntegreerd literatuuronderwijs op De Heemlanden in Houten en niet-geïntegreerd literatuuronderwijs op het Leidsche Rijn College in Utrecht, het Minkema College in Woerden en het St. Maartenscollege in Voorburg.

        Thumbnail
        View/Open
        Onderzoeksplan_PGO_Steen_Roberts_Pol_-_versie_25-1-2012.doc (259Kb)
        Author
        Pol, J.B.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit is een verslag van een onderzoek naar de factoren die een rol spelen bij het wel of niet invoeren van Geïntegreerd Literatuuronderwijs (GLO) in de tweede fase van het voortgezet onderwijs. Uit de literatuur blijkt dat GLO als een zeer efficiënte manier van literatuuronderwijs wordt gezien. Toch zijn er maar weinig scholen die GLO op het lesrooster hebben. Docenten vreemde talen en Nederlands van vier scholen – drie scholen waar literatuuronderwijs niet-geïntegreerd is en een school waar GLO als apart vak is ingevoerd – wordt gevraagd naar hun visie op het vak literatuur. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat vooral de vrees voor organisatorische rompslomp de invoering van GLO in de weg staat.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32044
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo