Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoole, T.
dc.contributor.advisorJansen, F.
dc.contributor.authorVerberg, C.R.
dc.date.accessioned2009-09-02T17:01:42Z
dc.date.available2009-09-02
dc.date.available2009-09-02T17:01:42Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3202
dc.description.abstractDit is een conversatieanalytisch onderzoek naar de meldtekst van 112 in Nederland: 'Alarmcentrale 112, wie wilt u spreken?'. In een pilot van 9 dagen is getest hoe de meldtekst het best geformuleerd kan worden. Twee nieuwe meldteksten zijn getest zijn daarom samen met de originele meldtekst getest. De gesprekken met de drie verschillende meldteksten zijn onderworpen aan een kwalitatieve en een kwantitatieve analyse. Gebleken is dat de drie meldteksten qua tijdsduur niet significant van elkaar verschillen. Maar wel is gebleken dat melders bij de originele meldtekst niet goed stuurbaar zijn. Advies aan het KLPD is daarom de meldtekst aan te passen: 'Alarmcentrale 112, wilt u Politie, Brandweer of Ambulance?'.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1942298 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title'Alarmcentrale 112, wilt u Politie, Brandweer of Ambulance?' Een conversatieanalytisch onderzoek naar de effectiviteit van de 112 meldtekst
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsalarmcentrale, 112, conversatieanalytisch, meldtekst, 911, emergency, centralist, telefoneren, phone call, politie, melder, verhaal vertellen, melding, openingszin, probleemgesprek, verkeerde verwachting, doorverbinden
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record