View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Need for the guide on the side. Leerlingpercepties op de begeleiding van docenten in het voortgezet onderwijs bij het samenwerkend leren.

        View/Open
        Masterthesis Hout, R van den-3183459.pdf (367.3Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Hout, H.E. van den
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek is beschreven wat leerlingen van de begeleiding bij het samenwerkend leren vinden. Er is veel onderzoek gedaan naar de effecten van samenwerkend leren op de leerresultaten, de geschikte vormen van begeleiden en de ervaringen van docenten. Vrij weinig is bekend over de ervaringen en behoeftes van leerlingen. In dit onderzoek staan de percepties van leerlingen centraal. Aan de hand van de volgende onderzoeksvraag worden deze belicht: Hoe ervaren leerlingen in de tweede fase van het voortgezet onderwijs de begeleiding van docenten bij het samenwerken aan hun profielwerkstuk? Op zeven verschillende scholen voor voortgezet onderwijs is onder 397 leerlingen een vragenlijst afgenomen. De leerlingen uit havo- en vwo-klassen werkten in groepjes van twee of meer leerlingen aan hun profielwerkstuk. Uit analyse van ingevulde vragenlijsten, bleek dat de leerlingen graag meer begeleiding zouden krijgen dan nu het geval was. De ervaringen, wensen en tevredenheid van leerlingen bleken te worden bepaald door verschillende leerlingkenmerken (bijvoorbeeld studiestijl). Het verschilt per leerling welk soort begeleiding (bijvoorbeeld begeleiding op een bepaald gebied, de mate van sturing of het soort docentgedrag) wordt waargenomen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3154
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo