Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCremers, G.
dc.contributor.advisorKoonings, C.G.
dc.contributor.authorWasser, M.A.L.
dc.date.accessioned2018-09-04T17:01:38Z
dc.date.available2018-09-04T17:01:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/31020
dc.description.abstractEen aantal Maya artiesten uit West-Guatemala probeert door middel van het recent opgekomen genre Maya Hiphop de Maya cultuur te laten herleven en daarmee bestaande postkoloniale machtsstructuren te ondermijnen. Door Maya cultuur te verweven met de uit de Verenigde Staten afkomstige hiphopcultuur geven artiesten een plek aan de Maya cultuur in de hedendaagse Guatemalteekse samenleving en proberen ze een stem te geven aan mensen aan wie rechten worden onthouden vanwege hun identiteit als Maya. Deze studie kijkt naar de constructie en onderhandeling van (inheemse) identiteit en (inheems) burgerschap van Maya rappers en graffiti artiesten, en werpt daarnaast licht op de relatie met hun rap en graffiti (street-art).
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent27308146
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title"Soy Hiphop, Soy Cosmovisión"
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshiphop, burgerschap, identiteit, inheemsheid, Guatemala, postkolonialisme
dc.subject.courseuuCulturele antropologie en ontwikkelingssociologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record