View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Innovatie in assessment en de Harver Talentpitch: De validatie van een serious game voor de assessment van callcentermedewerkers.

        Thumbnail
        View/Open
        Meijer, D.pdf (1.907Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Meijer, D.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek richtte zich op de validatie van een serious game voor de assessment van callcentermedewerkers. Er werd onderzocht in hoeverre persoonlijkheid als Big Five en intelligentie als g-factor relatie hebben met de gamescore. De serious game is onderdeel van de ‘Harver Talentpitch’ en is ontworpen om de selectie van callcentermedewerkers te automatiseren. De data van 5055 sollicitanten tussen de 16 en de 69 jaar werd gebruikt om de verwachte verbanden te toetsen. In lijn met de verwachting werden er positieve relaties gevonden voor intelligentie en aangenaamheid in verband met de gamescore. Ook in lijn met de verwachting werd er geen relatie gevonden tussen extraversie en de gamescore. Daarnaast werd in tegenstelling tot de verwachting een positieve relatie voor openheid met de gamescore gevonden, waarnaast ook een zwakke positieve relatie voor neuroticisme. Tenslotte werd er ook tegen de verwachting in een negatieve relatie gevonden tussen consciëntieusheid en de gamescore. De resultaten impliceerden dat de serious game niet valide is, de conclusie van dit onderzoek is dat de serious game verder geoptimaliseerd dient te worden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30955
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo