View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Effect Instructie op Kwaliteit Peerfeedback; een onderzoek naar het effect van directe instructie over constructieve feedback op de kwaliteit van en algemene opvattingen over peerfeedback bij HBO studenten die sinds kort werken binnen Virtual Action Learning.

        View/Open
        Masterthesis Amerongen, HJ van-3210499.pdf (975.3Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Amerongen, H.J. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek richt zich op het effect van een training over constructieve feedback op de opvattingen van studenten over peerfeedback en de kwaliteit van gegeven feedbacksuggesties. Er is hierbij gebruik gemaakt van een pre-test post-test non-equivalent group design met een voor- en een nameting van de kwaliteit van feedback voor zowel een experimentele- als een controlegroep met in totaal 32 HBO studenten. De experimentele groep heeft een training gevolgd over het geven van constructieve feedback middels het directe instructiemodel. Vervolgens zijn van beide groepen 317 feedbacksuggesties geanalyseerd. Hiernaast zijn vragenlijsten en interviews afgenomen om aanvullende data te verzamelen over het effect van de gegeven instructie. Er zijn voor zowel de feedbacksuggesties als de vragenlijsten geen significante verschillen gevonden. De negatieve houding van de studenten en de lage motivatie, grotendeels veroorzaakt door VAL, worden gezien als mogelijke verklaringen voor het ontbreken van een effect van de experimentele ingreep. Daarnaast heeft een grote uitval, ook veroorzaakt door het vrije opleidingsconcept, een te lage n opgeleverd om harde uitspraken te kunnen doen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3077
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo