Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRood, R. van 't
dc.contributor.authorColman, D.
dc.date.accessioned2018-08-17T17:00:55Z
dc.date.available2018-08-17T17:00:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30404
dc.description.abstractThis research aimed at enhancing educational opportunities for disadvantaged children in Mauritian primary schools. Teacher supportiveness and parental involvement are identified as factors contributing to the improvement of academic results of disadvantaged children. Therefore, perspectives on- and usage of teacher supportive and parental involvement practices were evaluated. At four selected schools, parent mediators were interviewed (n=3), focus groups were held with teachers (n=27) and with parents (n=15), and questionnaires were completed by grade 4, 5, and 6 students (n=262). Results showed that teachers both valued and used supportive practices as defined by the literature. Furthermore, schools attempted to involve parents in the children’s education, but difficulties at home often did not allow parents to be involved in the school. A practical suggestion would be to introduce an after-school program in these primary schools, giving children the opportunity to undertake educational and recreational activities under supervision. Furthermore, a participatory approach is recommended to provide suitable education for the parents, according to their difficulties and needs. Samenvatting Huidig onderzoek focuste zich op het bevorderen van educatieve kansen voor achtergestelde kinderen op Mauritiaanse basisscholen. Leerkracht ondersteuning en ouderbetrokkenheid zijn geïdentificeerd als bijdragende factoren aan de verbetering van de academische resultaten van achtergestelde kinderen in Mauritiaanse basisscholen. Perspectieven op- en gebruik van leerkracht ondersteunende praktijken en ouderbetrokkenheid praktijken zijn daarom onderzocht in deze studie. Op vier geselecteerde scholen zijn ouderbemiddelaars (n=3) geïnterviewd, focusgroepen gehouden met zowel leerkrachten (n=27) als ouders (n=15), en vragenlijsten afgenomen bij leerlingen uit groep 4, 5, en 6 (n=262). Uit resultaten bleek dat leerkrachten ondersteunende handelingen, zoals gedefinieerd door de literatuur, belangrijk achtten en ook uitvoerden. Daarnaast trachtten scholen om ouders te betrekken bij de educatie van hun kinderen, maar vanwege moeilijke thuissituaties zijn deze ouders vaak niet in staat om betrokken te zijn bij de school. Een praktische suggestie zou zijn om naschoolse programma’s te introduceren op deze basisscholen, waar kinderen zowel educatieve als recreatieve activiteiten kunnen ondernemen onder begeleiding. Daarnaast is een participatieve methode aangeraden om ouders passende educatie aan te bieden, op basis van hun belemmeringen en behoeften.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent538782
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.titleEnhancing Educational Opportunities for Disadvantaged Children in Mauritian Primary Schools.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordseducational opportunities; disadvantaged children; teacher supportiveness;parental involvement; Mauritian primary schools Sleutelwoorden: educatieve kansen; achtergestelde kinderen; leerkracht ondersteuning; ouderbetrokkenheid; Mauritiaanse basisscholen
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record