Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJeuring, J.T.
dc.contributor.authorKoldenhof, E.E.
dc.date.accessioned2018-07-19T17:04:29Z
dc.date.available2018-07-19T17:04:29Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29553
dc.description.abstractIn dit verslag beschrijven we de resultaten van een pilot met de BlueJ module van Instruct. We onderzoeken welke suggesties uit de literatuur zijn toegepast, en wat de vakinhoudelijke vorderingen na een serie van 20 lessen zijn. Hiervoor zijn een tussentijdse en een eindtoets, samengesteld. Uit de vakinhoudelijke vorderingen blijkt dat leerlingen fouten goed kunnen herkennen en dat zij in staat zijn om begrippen te omschrijven. Het implementeren van een klasse aan de hand van een klassendiagram gaat hen goed af, maar de implementatie van een klassendiagram met gekoppelde klassen gaat veel minder goed.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent340480
dc.format.mimetypeapplication/vnd.ms-office
dc.language.isonl
dc.titleRendement van objectgeoriënteerd programmeeronderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsObjectgeoriënteerd programmeren informatica onderwijs; voortgezet onderwijs; leren programmeren; onderwijsrendement
dc.subject.courseuuScience Teacher Education - informatica


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record