Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorFavier, T.
dc.contributor.authorKreeftenberg, G.M.
dc.date.accessioned2018-07-19T17:04:00Z
dc.date.available2018-07-19T17:04:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29515
dc.description.abstractRelationeel denken kan omvat worden als het in hogere orde denken over relaties. Het is belangrijk dat jongeren deze denkvaardigheid ontwikkelen. Idealiter bij het vak aardrijkskunde, aangezien relaties een essentiële rol spelen in alle beoogde doelen van het aardrijkskundeonderwijs. Leerlingen vinden het leggen van relaties daarnaast moeilijk. Geo-ICT kan helpen bij het stimuleren van het relationeel denken. Met Geo-ICT kunnen kaarten op een snelle en effectieve manier geanalyseerd worden. Op deze manier kunnen leerlingen gemakkelijk relaties tussen verschijnselen op kaarten vinden. Toch zorgt alleen Geo-ICT er niet voor dat leerlingen relationeel denken, daarvoor is meer nodig. Dit ontwerponderzoek heeft achterhaald hoe Geo-ICT kan worden toegepast om het aardrijkskundig relationeel denken van middelbare scholieren te stimuleren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4596976
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGeo-ICT als middel voor het relationeel denken van leerlingen binnen het aardrijkskundeonderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsRelationeel denken; Geo-ICT; aardrijkskundeonderwijs; WebGIS; China; hogere orde denkvaardigheden
dc.subject.courseuuGeografie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record