Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBrouwer, L.
dc.contributor.authorSnijder, L.C.
dc.date.accessioned2018-07-19T17:02:53Z
dc.date.available2018-07-19T17:02:53Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29426
dc.description.abstractDeze scriptie is het resultaat van een onderzoek naar een spel genaamd De Jacht. Dit spel wordt in Nederland gespeeld, duurt een maand en heeft als doel de deelnemers een beleving als vervolgde christen mee te geven. Er wordt in deze scriptie beargumenteerd dat De Jacht een vorm van popular religion is, waarin spel een steeds grotere rol speelt. Er wordt gekeken naar de rol van performance en embodiment tijdens en buiten het spel waarmee duidelijk wordt dat door spel meerdere werkelijkheden kunnen worden gecreëerd en ervaren. Door in te spelen op de verbeelding en beleving van deelnemers wordt op deze wijze een verbondenheid gecreëerd die passend is bij de huidige wereld waarin processen van mondialisering aanwezig zijn. Ten slotte wordt beargumenteerd dat spel ofplayful experience overeenkomsten vertoont met de antropologische onderzoeksmethode participerende observatie, daar beiden door het creëren van een belichaamde ervaring meer begrip verwezenlijken voor de medemens.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1764901
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Kracht van Beleving
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOrganisaties, verandering en management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record