Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTigchelaar, A. E.
dc.contributor.authorSalet, E.H.
dc.date.accessioned2018-07-19T17:01:40Z
dc.date.available2018-07-19T17:01:40Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29340
dc.description.abstractIn dit onderzoek heb ik getracht mijn persoonlijk verlangen onderzoeksmatig te verdiepen. Het vak levensbeschouwing wordt ook wel als een schoolbrede discipline gezien, waarin de schoolvisie zich uitkristalliseert in levensbeschouwing. Dit onderzoek beoogt daar een bijdrage aan te leveren met de vraag naar mogelijk samengaan van de vakken filosofie en levensbeschouwing. Formele uitgangspunten bij dit onderzoek zijn de scholingsvisie en de disciplines zelf, persoonlijke uitgangspunten zijn de visie op vorming en het centraal staan van de leerling.Na een verkennend literatuur onderzoek zijn op basis van een vijftal voorgeconstrueerde vragen pracktische gegevens verzameld. Deze vragen bestrijken globaal vier gebieden: de eigenheid van het vak, lesmethoden, raakvlakken en samenwerken. Daarnaast zijn 4 lesmethodes onderzocht met de vraag in hoeverre de vakken in deze methodes met elkaar verbonden worden. Uitkomsten van dit onderzoek wijzen erop dat de leerlingen in hoofdlijnen geen verschil ervaren tussen beide vakken. Docenten willen in hoofdlijnen samenwerken en de uniciteit van het vak behouden en methodes zetten vooral in op[ raakvlakken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent252416
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleParatge en Convivenzia. Een onderzoek naar het mogelijk samengaan van filosofie en Godsdienst/Levensbeschouwing
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordslevensbeschouwing; filosofie; uniciteit; vorming;
dc.subject.courseuuGodsdienst/levensbeschouwing: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record