Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHorjus, B.
dc.contributor.advisorBaerveldt, C.
dc.contributor.authorOvergaauw, G.B.D.
dc.contributor.authorBlom, L.
dc.contributor.authorLeeuw, M. de
dc.date.accessioned2015-10-30T18:00:33Z
dc.date.available2015-10-30T18:00:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29223
dc.description.abstractDit artikel onderzoekt de inzichten van professionals over de Pedagogische Civil Society (PCS) en mogelijkheid van kinderen om te participeren in de gemeente Molenwaard. Literatuur laat zien dat de kennis en de vaardigheden van professionals van invloed zijn op het faciliteren van de PCS, bovendien worden kinderen ten onrechte te weinig betrokken bij de ontwikkeling en uitvoering van aansluitende projecten en activiteiten. Met behulp van kwalitatieve data is onderzocht wat er gaande is in de gemeente Molenwaard. Professionals blijken met name kennis te missen in het faciliteren en de praktische uitvoering daarvan. Kinderen participeren op dit moment nog weinig in de buurt, maar hebben wel de motivatie dat te doen Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat de professionals en de kinderen onvoldoende communicatiekanalen hebben. Er worden aanbevelingen gedaan om de situatie te verbeteren inclusief verder onderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent522095
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWat zijn de inzichten van professionals en kinderen in de gemeente Molenwaard aangaande de Pedagogische Civil Society
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPedagogische Civil Society, kinderparticipatie
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record