View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van LOOT-scholieren met betrekking tot het combineren van topsport, school en sociaal contact.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Nijboer, ELM-3814807 en Velthof, A-3855341 en Vennink, E-4010140 en Verburg, JC-3873722.pdf (331.8Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Nijboer, E.L.M.
        Velthof, A.
        Vennink, E.
        Verburg, J.C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        LOOT-scholen zijn opgericht om jonge topsporters te helpen met het combineren van hun topsport en school. De algemene doelstelling van dit onderzoek was inzicht verkrijgen in de ervaringen van topsporters op een LOOT-school omtrent het combineren van topsport, school en sociaal contact. Voor dit onderzoek is gebruik gemaakt van een korte, digitale vragenlijst die door 28 topsporters is ingevuld. Aanvullend zijn 18 topsporters open geïnterviewd. De interviews zijn kwalitatief verwerkt. Uit de resultaten kwam naar voren dat de respondenten over het algemeen zeer tevreden zijn met de combinatie. Het merendeel van de topsporters ervaart deze echter wel als intensief en tijdrovend. Vooral sport blijkt hierin een negatieve invloed te hebben op zowel school als sociaal contact, maar dit blijkt niet als problematisch te worden ervaren. Daarnaast blijkt het toekomstbeeld van de topsporters omtrent sport- en schoolcarrière te bepalen waar zij hun prioriteit leggen. Verder lieten de resultaten zien dat jonge topsporters op een LOOT-school tevreden zijn met de faciliteiten die ze aangeboden krijgen, maar verschillen ervaren in hoe docenten hier mee omgaan. Hier ligt dan ook een belangrijke aanbeveling richting de onderzochte LOOT-school.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28844
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo