Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorStruiksma, Dr. Marijn
dc.contributor.authorReinders, M.V.J.
dc.date.accessioned2018-02-05T18:01:33Z
dc.date.available2018-02-05T18:01:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28564
dc.description.abstractIn 2015 implementeerde de gemeente Rotterdam op grote schaal een digital signage systeem. De beeldschermen informeren werknemers over diverse onderwerpen, waaronder praktische facilitaire informatie en nationaal nieuws. De volgende drie onderzoeksvragen worden beantwoord: “Wat is het beleid van de gemeente Rotterdam omtrent de digital signage beeldschermen?”; “In welke mate bekijken werknemers van de gemeente Rotterdam de digital signage beeldschermen in ‘De Rotterdam’?”; “In welke mate zorgen de huidige boodschappen op de digital signage beeldschermen in ‘De Rotterdam’ voor conversatie en het opzoeken van vervolginformatie over de onderwerpen?”. Om antwoord te kunnen geven op deze vragen zijn de volgende methoden gebruikt: interviews, documentanalyse, observaties en vragenlijst. Uit de interviews en documentanalyse komt naar voren dat er binnen de gemeente Rotterdam geen duidelijk beleid is omtrent de digital signage beeldschermen. Uit de observaties komt naar voren dat dat de beeldschermen weinig bekeken worden. Uit de vragenlijst blijkt dat de schermen vaker bekeken worden, maar meestal niet aandachtig. Daarnaast laten de observaties zien dat slechts twee mensen direct in gesprek gaan met elkaar en dat niemand direct vervolginformatie opzoekt. De resultaten van de vragenlijst laten zien dat meer mensen weleens in gesprek gaan over een boodschap op de beeldschermen. Meer dan de helft van de respondenten zoekt nooit vervolginformatie op.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1276100
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWat vind jij van mij? Een onderzoek naar het beleid rondom en de waardering van het digital signage systeem binnen de gemeente Rotterdam
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDigital Signage; Narrowcasting; Overheid; beleid; kijkgedrag; conversatie starten; informatie opzoeken; interne communicatie
dc.subject.courseuuCommunicatie en Organisatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record