View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Gezocht: Cultuuroptimisten. Een onderzoek naar de positionering van cultureel intermediair We Are Public.

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie_LK_Cultureel intermediair We Are Public.pdf (8.503Mb)
        Scriptie herschreven_28juni2017_LK_Eindversie2.pdf (8.503Mb)
        Publication date
        2017
        Author
        Kühne, L.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In de jaren ’80 definieert Bourdieu hen die bemiddelen tussen cultuurproduct en consument en betrokken zijn bij ‘’the production and circulation of symbolic goods and services’’ als culturele intermediairs. Culturele intermediairs onderscheiden zich door hun expertise en ‘’the ability to curate information, styles and fashions.’’ Daarnaast zijn ze verantwoordelijk voor de ‘‘construction of value and framing of encounters with cultural goods.’’ In deze scriptie benader ik cultuurplatform We Are Public als cultureel intermediair en onderzoek ik middels een tekstuele en visuele analyse hoe ze zich positioneert als organisatie binnen het culturele veld. Aan de hand van een analyse van de website en het beeldmateriaal van drie campagnes toon ik aan dat ze zich positioneert als cultureel intermediair door aan de productiekant culturele programma’s te cureren en aan de consumptiekant door een publiek van cultuuroptimisten te creëren. Door middel van symbolische productie stimuleert ze cultuurconsumptie en geeft ze waarde en betekenis aan het lidmaatschap, waarmee ze haar eigen positie legitimeert, maar waardoor ook betoogd zou kunnen worden dat ze de kloof tussen productie en consumptie eerder reproduceert dan overbrugt. bv
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27665
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo