Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWerning, S.
dc.contributor.authorEvers, R.
dc.date.accessioned2017-09-06T17:01:57Z
dc.date.available2017-09-06T17:01:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27399
dc.description.abstractIn de sharing economy worden regelingen getroffen waarbij deelnemers toegang tot producten of diensten delen in plaats van enkel voor zichzelf gebruiken. Deelnemers van deze economie vertrouwen hierbij op de online reputatie van andere gebruikers die ontstaat door bijvoorbeeld een reputatiesysteem. Airbnb is een bedrijf actief in de sharing economy en aan de hand van deze case wordt een antwoord op de volgende onderzoeksvraag gegeven: Hoe zorgt het reputatiesysteem van het platform Airbnb voor vertrouwen tussen haar gebruikers?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent8958148
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVertrouwen bewerkstelligen door middel van een reputatiesysteem: Hoe Airbnb vertrouwen tussen verhuurder en huurder framet
dc.type.contentPre-master Project
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAirbnb, sharing economy, reputatie, affordances, vertrouwen
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record