View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Meer interesse in exacte vakken bij zelfgekozen onderwerpen?

        View/Open
        schilthuisPGO2009.pdf (933.3Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Schilthuis, H.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In de derde klas van Havo en VWO wordt een profielkeus gemaakt door de leerlingen. Meerdere leerlingen hebben aan het begin / in de loop van het 3e jaar een keuze gemaakt anders dan een Natuur/Techniek of Natuur/Gezondheid profiel. Hierdoor zijn deze leerlingen mogelijk minder gemotiveerd voor het vak NaSk. Hoe kun je leerlingen die mogelijk minder gemotiveerd zijn meer bij de les betrekken? Hoe hen motiveren? Mijn gedachte is dat leerlingen meer gemotiveerd zullen zijn als ze zelf onderwerpen kunnen uitzoeken. Één lesuur in de week in duo’s informatie via internet zoeken over je gekozen onderwerp en daarover een verslag maken. De onderwerpen mogen gekozen worden uit de exacte hoek. Bijvoorbeeld uit de Scheikunde, Natuurkunde, Biologie, Astronomie, Wiskunde, Techniek, Geologie ... De verwachting is dat veel leerlingen het leuk vinden om zo bezig te zijn. Zal het ook hun kijk op exacte vakken beïnvloeden? Zal het een positieve invloed hebben? Oftewel heeft het voor een deel zelf kunnen kiezen van onderwerpen een positieve invloed op de interesse in exacte vakken?
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2730
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo