Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOosterwegel, J.H.
dc.contributor.advisorDijk, A. van
dc.contributor.authorLak, E.
dc.date.accessioned2017-07-28T17:01:18Z
dc.date.available2017-07-28T17:01:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26415
dc.description.abstractDeze studie heeft gekeken naar het verband tussen intrinsieke motivatie en schoolresultaten bij kinderen (N=40, leeftijd 8-13) in het speciaal basisonderwijs (SBO). Omdat er zeer weinig bekend is over motivatie in de huidige literatuur is gekozen om de relevantie van motivatie voor schools presteren te onderzoeken, evenals factoren die motivatie beïnvloeden. Middels vragenlijsten is de motivatie en de relatie met de leerkracht gemeten. De schoolresultaten zijn berekend in leerrendement. Uit de resultaten blijkt dat de intrinsieke motivatie zoals gerapporteerd door de leerkracht positief correleert met alle schoolresultaten en dat intrinsieke motivatie gerapporteerd door de leerling positief correleert met begripsvakken. Een lagere motivatie gerapporteerd door de leerkracht ten opzichte van de leerling correleert met slechtere schoolresultaten op begripsvakken. Er is geen correlatie tussen de relatie met de leerkracht en intrinsieke motivatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent966561
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleIntrinsieke motivatie van kinderen in het speciaal basisonderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsIntrinsieke motivatie; speciaal basisonderwijs; schoolresultaten; relatie met de leerkracht
dc.subject.courseuuKlinische kinder- en jeugdpsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record