Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCharldorp, dr. T.C.
dc.contributor.authorIJsselstijn, R.C.
dc.date.accessioned2017-07-10T17:01:13Z
dc.date.available2017-07-10T17:01:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26098
dc.description.abstractEen gepaste reactie van de organisatie op klachten kan helpen de reputatie te beschermen. De reactieauthenticiteit zegt iets over de mate waarop een reactie inhoudelijk is afgestemd op één unieke klacht. Een corpus-analyse van 102 reacties is aan de hand van een codeerschema uitgevoerd, om de mate van authenticiteit van de reactie te bepalen. Uit de resultaten is gebleken dat het percentage van de reactie die met de unieke inhoud van de klacht congrueert, gemiddeld het hoogst is bij dienstorganisaties: afgerond 21% bij productorganisaties, tegenover 34% bij dienstorganisaties. De resultaten dragen bij aan het inzicht in hoe product- en dienstorganisaties omgaan met verschillende klachten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent399284
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleReactieauthenticiteit van Product- en Dienstorganisaties: een corpusonderzoek naar de authenticiteit van bedrijfsreacties op klachten online over producten versus diensten.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordswebcare; productorganisatie; dienstorganisatie; klachten; reacties; bedrijfsreacties; reputatiemanagement; authenticiteit; reactieauthenticiteit; webcarestrategieën; Klacht.nl
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record