Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSieckelinck, S.
dc.contributor.advisorWinter, M. de
dc.contributor.authorDam, H. van
dc.date.accessioned2017-05-12T17:02:39Z
dc.date.available2017-05-12T17:02:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25832
dc.description.abstractDe huidige studie toont een eerste meting met de interventie #SeeYou2Learn. Bij dit programma worden scholieren tijdens hun toetsweek begeleid via WhatsApp. De interventie heeft daarbij de doelstelling om de leermotivatie en de mediawijsheid van leerlingen te verhogen zodat zij tot betere schoolresultaten kunnen komen. In deze pilotstudie is geëxperimenteerd met drie intervenerscondities: begeleiding door een docent, een persoon van buiten de school of een ouder schoolgenootje – de zogenoemde peer-coaching. 79 Scholieren uit een eerst klas van het vmbo participeerden in het onderzoek. Zij kwamen uit drie verschillende klassen die elk een andere begeleidingsvorm ontvingen. Op de nameting van de studie rapporteerden de leerlingen geen hogere motivatiescore maar wel een significante toename in mediawijsheid in vergelijking met de voormeting van het onderzoek. De begeleiding via peer-coaching bleek daarbij de beste resultaten op te leveren. Deze bevindingen worden in de huidige studie besproken en gekaderd in de beschikbare kennis op het onderzoeksgebied.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1026750
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title#SeeYou2Learn! Leerling coaching via WhatsApp om leermotivatie en mediawijsheid te verhogen.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMediawijsheid, leerling coaching,adolescenten
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record