Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPinto, M.
dc.contributor.authorStruik, A.
dc.date.accessioned2017-04-05T17:02:54Z
dc.date.available2017-04-05T17:02:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25713
dc.description.abstractLiteratuurstudie naar de factoren die de T2-ontwikkeling van nieuwkomerskinderen kunnen beïnvloeden en daardoor van belang zijn bij het testen van het taalniveau. Factoren die meegenomen zijn: leeftijd, trauma's en psychisch welzijn, socio-economische achtergrond en kenmerken van de eerste taal. Naast de literatuurstudie zijn twee interviews gehouden op basisscholen met nieuwkomersonderwijs om te achterhalen of in de praktijk rekening gehouden wordt/kan worden met deze factoren bij het toetsen van het taalniveau.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent859927
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTaalonderwijs aan nieuwkomerskinderen. Testen van het taalniveau.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstaalonderwijs; nieuwkomerskinderen; nieuwkomersonderwijs; tweede-taalverwerving; sociolinguïstiek;
dc.subject.courseuuTaalwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record