dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Pinto, M. | |
dc.contributor.author | Struik, A. | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T17:02:54Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T17:02:54Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25713 | |
dc.description.abstract | Literatuurstudie naar de factoren die de T2-ontwikkeling van nieuwkomerskinderen kunnen beïnvloeden en daardoor van belang zijn bij het testen van het taalniveau. Factoren die meegenomen zijn: leeftijd, trauma's en psychisch welzijn, socio-economische achtergrond en kenmerken van de eerste taal. Naast de literatuurstudie zijn twee interviews gehouden op basisscholen met nieuwkomersonderwijs om te achterhalen of in de praktijk rekening gehouden wordt/kan worden met deze factoren bij het toetsen van het taalniveau. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 859927 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Taalonderwijs aan nieuwkomerskinderen. Testen van het taalniveau. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | taalonderwijs; nieuwkomerskinderen; nieuwkomersonderwijs; tweede-taalverwerving; sociolinguïstiek; | |
dc.subject.courseuu | Taalwetenschap | |