Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLonden-Barentsen, M. van
dc.contributor.authorKoppen, R.W. van
dc.date.accessioned2015-09-21T17:02:29Z
dc.date.available2015-09-21T17:02:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25544
dc.description.abstractInleiding: Jongeren stappen te laat naar de hulpverlening, wanneer hun problematiek al is geëscaleerd. Om dit te voorkomen zet het huidige beleid in op preventie en versterking van de Pedagogische Civil Society. De nieuwe unieke online preventieve interventie Social Brokers kan hier een rol in spelen en een nieuwe vorm van preventiehulp aanbieden aan vrijwilligers en het netwerk rondom de jongeren. Via dit netwerk kan de jongere indirect geholpen worden. Hierbij wordt de vraag gesteld: Werkt Social Brokers en hoe draagt deze bij aan de Pedagogische Civil Society? Methode: Via een mixed-method studie, zijn drie onderzoeken uitgevoerd: op de aanmeldgegevens van de populatie Social Brokers, een online enquête en een interview. Resultaten: Data van 897 personen uit de populatie, 32 personen uit de steekproef en 6 personen via een interview zijn vergeleken. De Social Brokers op het platform als zowel de jongeren die zij helpen blijken van diversie afkomst te zijn. Als Social Broker krijgen zij te maken met verscheidene problematiek. Vrijwilligers ervaren het nieuwe online platform Social Brokers als prettig. Het creëert een online Pedagogische Civil Society platform dat de offline Pedagogische Civil Society kan versterken. Discussie: Een beperking was dat maar weinig personen de online enquête hebben ingevuld. De interventie Social Brokers kan meer betekenis hebben en beter werken, wanneer er meer activiteit plaatsvindt op het platform. Dit houdt in dat er een focus moet worden gelegd op het actiever maken van de participanten en het behoud van de participanten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent542661
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWerkt Social Brokers en hoe draagt deze bij aan de Pedagogische Civil Society?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSocial Brokers; jongeren; vrijwilligers; Pedagogische Civil Society; preventie; online
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record